Egentligen..

Så vet faktiskt inte många någonting om vem jag är vart jag kommer ifrån, hur min uppväxt vart, hur många syskon jag har, etc etc...
Men frågar man vissa så tror de att de vet allt om mig.
Jag fick idag frågan, varför det är så?
Tex, så hade jag en bästis när jag gick i tvåan (lågstadiet!) sen efter det, så har jag vägrat, inte haft en enda bästis. (ja, jag menar allvar, en bästis, som i fjortisbästis, som i lågstadiebästis)
För mig är det är väldigt starkt ord. Något jag aldrig skulle få för mig att impulsmässigt säga till någon.
En bästis är en syster, en person som ena stunden driver en till vansinne, och andra stunden får en att "ROLF" (rolling on the laughing floor).
En person som finns där hela tiden. En som inte tvivlar på en alls.
Jag har flera stycken bästa kompisar nu ja, tolv år senare, behöver inte vara uttalat högt, men innerst inne vet de vilka de är. Och hur mycket de betyder för mig egentligen.
Aja, vet inte vad jag ville få sagt med det här, men nu e mission accomplished, jag har "öppnat mig". Fått ner det i ord och publicerat det för vem som helst att läsa.

Kommentarer
Postat av: mupp

Inte för att va den som är den men det är ROFL = rolling on floor laughing, inte "ROLF" (rolling on the laughing floor). haha

2010-12-06 @ 01:34:09
Postat av: Anonym

Nej, helt rätt är ROLF!

(rolling on the laughing floor) mycket roligare :D

2010-12-06 @ 14:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0