Lite tankar...

Jag har under veckan pratat med två personer, oberoende av varandra angående killar och hur de bör bete sig.
Jag sa att jag tycker absolut att de ska hålla upp dörren, bjuda när man är ute etc.
Men vad fick jag för respons?
Nej, vi lever nu i ett samhälle där vi eftersträvar jämställdhet.
Och det är inte jämställt att en man ger en kvinna en ros eller erbjuder henne sin jacka.
Jag förstår ingenting, jag vill gärna bli romantiskt uppvaktad och tycker det bara är obekvämt när man är ute på en dejt och båda betalar var för sig på separata kvitton. (Självklart menar jag inte att killen alltid ska betala, det avgör man själv) men om en kille bjuder ut dig, så vill du väl inte langa fram plånboken det första du gör, vad är då innebörden av att bjuda ut?

Går jag emot feminism`och jämställdhet i mina tankar nu?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0