Jag borde skämmas!

Jag skäms. Har inte skrivit någonting i bloggen på över en vecka. Hemskt! Men jag har jobbat, stenhårt! Det är inget lallarjobb att vara vårdbiträde. Det är krävande och tungt. Både fysiskt och psykiskt. Det är ju inte direkt så att man förblir oberörd när någon gamling ser så hjälplös ut och man vet att han/hon inte har någon alls som kommer och hälsar på. Helt ensamna! Det är vad de är! Folk som jobbar där gör ju verkligen ett viktigt jobb och ändå så är de just vårdbiträden och undersköterskor som tjänar minst här i samhället. Det är verkligen ett skitjobb, bokstavligt talat, men det är det jobb som förtjänar mest uppskattning enligt mig. Jag säger verkligen inte detta för att jag jobbar där, utan för at jag verkligen tycker det. Jag menar, när jag blir gammal så skiter väl jag i en dataingenjör, eller en chefsredaktör på någon fantastisk tidning. För mig kommer arbetarna inom vården och den sociala sektorn vara de som betyder något. Men ja, det är tragiskt, precis som den där reklamen på tv, teknikprylar har tydligen mer betydelse människor.

Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

Är du skrockfull eller tror på något övernaturligt? Har något övernaturligt hänt dig som du vill dela med dig av?

2008-07-09 @ 00:34:03
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Sarah

Det viktigaste man kan göra är att ta hand om de som behövs tas hand om. Att göra så andra har det bra.

Människor är matrealister och ja, vi skiter i människor vi inte känner.. Empati. VAD FAN E DET?

Jag håller med dig Sara. Jag har lessnat och ragit ut i skogen.. Samhället, människor.. Usch.

HARE BRA! och hjälp ALLA som behöver det :):):):)

2008-07-09 @ 10:21:01
URL: http://dinpappaegay.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

nej i går skrev jag om vampyrer och undra vad du tänkte om det

2008-07-09 @ 10:21:54
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Rebecca

Har den kommit fram nu? :)

2008-07-10 @ 23:49:16
URL: http://fallaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0